Vi ser fler och fler e-handelsvarumärken som letar efter snygga verktyg för att hjälpa dem att synkronisera och dra nytta av sin kunddata – och det av goda skäl.
Med bättre insikt i vilka dina kunder är, vad de vill ha och vad de kämpar med, kan du skapa effektivare marknadsföringskampanjer som ökar engagemanget och ökar försäljningen.
Nyckeln till detta är enkel: personalisering.
Låt oss ta en närmare titt på hur du kan utnyttja Okendo – Klaviyo-integrationen för att vara kraftpaketet bakom din personaliseringsstrategi.
Personligt kundengagemang
Okendo förser handlare med allt de behöver för att samla in värdefull kundinsikt genom sin datainsamlingsfunktion; Attribut . Attribut gör det möjligt för återförsäljare att utveckla en mikroskopisk förståelse för sina kunder, genom att begära information från kunder över både deras erfarenhet av produkten, t.ex. "hur passade den" och även deras kundprofil, t.ex. storlek köpt eller ålder.
Okendo x Klaviyo Customer Data Sync tar sedan denna data och gör den tillgänglig inuti Klaviyo för att skapa avancerad segmentering och utnyttja den i dina personliga marknadsföringskampanjer.
Personlig e-postmarknadsföring har en median ROI på 122 % . Bara denna statistik förklarar varför det är värt din tid att skräddarsy dina meddelanden för att tala direkt till varje segment av din publik.
Den australiensiska hundgodisåterförsäljaren WAG upptäckte att data som samlats in från kundrecensioner gjorde det möjligt för dem att lägga till ett helt nytt lager av personalisering till sina e-postmarknadsföringskampanjer. Beväpnad med en ny, djupare kunskap om matvanor, medicinska tillstånd och personligheter hos sina kunders hundar, kunde WAG erbjuda laserriktade meddelanden och erbjudanden. Som ett resultat bevittnade de en 300 % ökning av beställningsfrekvensen och en enorm ökning med 423 % i Intäkt per mottagare . Öppningsfrekvensen steg med 43 %, medan klickfrekvensen ökade med 64 %.
Begäran om kundgranskning
Du kan också skicka automatiserade men vackert designade granskningsförfrågningar från ditt Klaviyo-konto med villkorad logik för att passa dina önskemål. Njut av personalisering av dessa e-postmeddelanden som aldrig förr med anpassade e-postdesigner och till och med A/B-tester av specifika e-postkomponenter för att avgöra vad som resonerar mest hos din publik.
Ställ in dessa e-postmeddelanden för att skicka en förutbestämd tidsperiod efter uppfyllandet. På så sätt har de tid att sätta sig in i produkten och ge en korrekt recension.
Detta är ett viktigt steg mot att bygga tillförlitliga sociala bevis. När allt kommer omkring kommer 72 % av kunderna inte att vidta åtgärder förrän de har läst recensioner.
Kort sagt, att begära recensioner både engagerar dina nuvarande kunder och lockar nya i det långa loppet. Vinn-vinn!
Är du redo att öka kundernas engagemang med Okendo-Klaviyo-integrationen?
Med bättre kundinsikter kommer du snart att få ett uppsving i försäljning och kundlojalitet. Så vad väntar du på?
Ta reda på mer om Okendo-Klaviyo-integrationen och börja skapa datadrivna e-postmarknadsföringskampanjer.
Vill du ha hjälp med att installera eller behöver strategivägledning om hur man får ut det mesta av Okendo och Klaviyo? Tveka inte att nå ut till ZAGO-teamet .